За варицелата, децата и разни други неща

16 Септ

Миналият четвъртък детето ми вдигна температура, после имаше зачервено гърло – и след като излекувахме всичко това до неделя, понеделник сутринта се появиха странни малки червени пъпчици по кожата й. До колкото си спомням такива са пъпките от шарка, по-точно варицела.

Следваше водене до педиатъра на детето, която а). определи пъпките като „неубедителни”, б). не ми даде болничен, защото детето реални няма диагноза и в). ми обясни, че може да е всичко на света и никой не може с точност да го определи.

Понеделник следобед се обърнах за помощ към моята детска лекарка, под моята се разбира – тази, която ме е лекувала мен като дете, преди повече от 25 години, която внесе малко светлина в дилемата какво му е на детето. Според нея – колкото хора, толкова варианти на обриви от шарка. Жената ме успокои, като ми каза, че може да е наистина шарка, но явно детето има силна имунна система и я кара много леко, даде наставления какво да правим от тук нататък и се разбрахме да й се обаждам ако имам нужда от съвет.

Днес, сряда личната лекарка на детето обявила, че със сигурност не е шарка, няма да й дава бележка за такава и няма – респективно – да праща такава за детската градина, за да слагат карантина.

От тук вариантите са два: детето или е болно от варицела или не. И няма начин да се разбере със сигурност, освен след време, когато разбера за друго болно дете от варицела да пратя моето да го разпрегръща и разцелува – ако сегашното е шарка, нищо няма да й се случи, ако не е – ще се разболее. Има и друг вариант: да поканя любезно на гости някое здраво детенце и моето да го разцелува – ако до 21 дни здравото продължава да е такова, то значи моля извънземните да ми пратят наръчника за употреба на моето дете, за да разбера от какво са му обривите. Защото докторите нямат представа.

2 Коментари to “За варицелата, децата и разни други неща”

  1. vladoliki септември 17, 2009 at 3:54 am #

    Аз: – Докторе, помагайте – имам обрив. Всяка пролет като се раззелени природата ми поникват пъпки от кръста надолу.
    Докторе: – Имате ли алергия към нещо?
    Аз: – ?!?!? Амиии… Навремето към домашна прах и може би към треви.
    Докторе (отегчено и протяжно): – А-а-а-а ясно. Значи или е от прах или от треви. Заповядайте на касата, седем лева.

  2. ankabanka септември 17, 2009 at 11:10 am #

    Така преди години се чудех, защо мама знае повече от докторите, сега започвам да схващам. Ще изровя от таванското помещение учебниците по медицина и започвам да чета!

Вашият коментар

