Нова година, нов късмет

5 Ян

Някак почти инстинктивно и някак заразително целия или почти, но основно християнският свят започва да си прави равносметка всеки следващ януари. Новото начало явно е добре залегнало в нашите религиозни, културни и морални норми, устои и практики. Всяка година се питам защо трябва да се почва всичко наново ТОЧНО януари? Какво би било по-различното ако почнеш всичко на ново август?
И другото нещо, което искрено ме смущава са новогодишните обещания, особено след като гледах филма за Бриджет Джоунс и неуспешните й опити да спази дори едно единствено обещание. А това е валидно всъщност за огромна част от далите подобни клетви клетници.
Обещавам, че ще спортувам, ще се храня здравословно, няма да се карам с майка ми, няма да се карам на детето, няма да се карам с мъжа ми, ще стана по-добър, по-състрадателен и по-търпелив човек. Ами щом до сега не съм такава – след почти 33 годишна практика в живота, какво ми гарантира, че ще се променя след едно единствено обещание? Нищо, абсолютно нищо.
Но за тази година искам все пак да се опитам да си пожелая нещо: топки. Топки като прилепнала и побългарена чуждица за синоним на смелост и кураж. Не искам само аз да бъда по-смела или по-решителна, искам всички мои мили и близки хора да станат по-дръзки и да имат куража да осъществяват идеите, плановете и мечтите си.
А за останалото – разчитам да остана точно такава каквато съм сега, завинаги!

2 Коментари to “Нова година, нов късмет”

  1. cipisec януари 5, 2010 at 10:34 am #

    Аз винаги ги давам (обещанията) през август 🙂 Честита нова година на теб! Пожелавам ти да постигнеш всичко, което си пожелаеш 🙂 и много рок музика да има в живота ти!

  2. ankabanka януари 7, 2010 at 9:31 am #

    Много благодаря за пожеланията – и на теб всичко най- през тази година. А за музиката – от известно време отново започнах усилено да слушам музика с много китари и барабани, което ми повдига духа и ме подготвя за бъдещи битки 🙂

Вашият коментар

