Голямото решение

2 Ноем

Като всички останали важни неща в живота, решението да се създава семейство, поне според моите лични представи, трябва да бъде добре обмислено и спокойно планирано. Всеки е свободен да решава сам за себе си, но в 21 век сценарии от типа “Забременях случайно и взехме, че се оженихме” ми изглеждат нелепи.

Когато с партньора в живота ми взехме решението да създадем семейство и поколение, постъпихме така, както някои хора подхождат, когато съставят бизнес план: обсъдихме идеята, плюсовете и минусите и не на последно място финансовият аспект на въпроса.

Моите насоки към всеки, който реши да създаде живот е да обсъди с патньора си как си представя бъдещото съжителство и появата на дете, както и двамата да си зададат четири прости въпроса:

  1. С партньора ми имаме ли някакви сериозни здравословни проблеми?
  2. Какво би се случило, ако детето ни се роди със сериозен физически дефект или заболяване?
  3. Какво би се случили ако се скарам/разделя с партньора си?
  4. Какво би се случило, ако аз или партньора ми загубим работата си?

Тези въпроси, според мен, дават някаква основна насока за няколко неща: как гледате и двамата на семейния живот и как бихте реагирали в тежка или проблемна ситуация. Например, ако партньорът ви отговори на въпроса “Какво би се случило, ако детето ни се роди със сериозен физически дефект или заболяване?” с: “Ще го оставя в специализирано заведение” или “Ако искаш си го гледай, но не ме забърквай в проблемите на едно болно дете” тогава може би е удачно да преразгледате решението си дали това е най-подходящият човек, с когото да създадете семейство и поколение.

Няма по-голямо щастие от това да прегърнеш рожбата си, особено ако тази прегръдка се случва в спокойна и изпълнена с любов семейна атмосфера.

2 Коментари to “Голямото решение”

  1. Борис Луканов ноември 2, 2010 at 6:16 pm #

    Нали знаеш, че животът е това, което ни се случва, докато си правим други планове:-)) Какъвто и SWOT анализ да правиш и PM матрици да използваш, винаги нещо може да те изненада:-)

  2. ankabanka ноември 2, 2010 at 6:20 pm #

    Така е, освен ако не си маниакално обсебен по планирането – както съм аз. Не че не ми се случват изненади всеки ден, но все пак винаги имам лист и химикал и съм готова за запретна ръкави и да се захвана с правене на списъци и съчиняване на планове!

Вашият коментар

