Преди старта, необходими изследвания и т.н.

8 Ноем

Аз съм радетел на свободата, в частност личната. А още по-в-частност съм защитник на свободния избор. Дали ще бъде или не майка всяка жена има право да решава сама, освен ако не играе във филма “Уупс, забременях случайно!”. Както вече писах, в 21 век да забременееш случайно ми се вижда немислимо, като за мен това е показател за три неща: ниска лична култура, ниска сексуална култура и тотална липса на себеуважение. Няма да задълбавам във философски разсъждение на тема свободата на жените и ползите от еманципацията, но си запазвам правото да се върна към нея някой ден.

И така, след като се решихме да ставаме родители, започнах да правя кратко проучване какво е нужно да се знае, преди да се пристъпи към конкретни действия. Порових малко в Интернет и говорих с гинеколога ми относно кои и какви са нужните предварителни изследвания.Това, което ме учуди беше, че преди почти шест години информацията рядко беше формулирана: изследвания, които да се правят ПРЕДИ забременяване, а изследвания, които се правят СЛЕД констатиране на бременност. Включително доктора ми реагира странно, защото каза, че обикновено хората дават кръв за изследвания СЛЕД като се установи бременност.

За мен това е чист абсурд. Не мога да повярвам, нито да приема, че в 21 век първо една жена забременява, а после – уупс, малко нещо ми има и трябва да попия антибиотици. Приемам такова отношение към себе си, а и към бъдещия живот безотговорно и повърхностно. Като така, аз и партньора ми си направихме пълни изследвания. Тъй като няколко години преди да забременея имах бъбречна инфекция се консултирах с нефролога ми, който ми пусна допълнителни изследвания. Партньорът ми няма нито една пломба, за това на стоматолог отидох само аз, за всеки случай. Тъй като имам малък проблем с гръбначния стълб, посетих и ортопед.

Вече са достъпни най-различни списъци с изследвания, които е нужно да се направят ПРЕДИ бременността, но ето накратко основното:

  1. Общ преглед при личен доктор и стоматолог, направление за кръв, урина и стерилна урина
  2. Съответно даване на кръв и урина – и разчитането на резултатите от доктор, не се доверявайте на личната си обща култура, гледането на Спешно отделение и Д-р Хаус не помага!
  3. При нужда консултация със специалист – уролог, вътрешни болести и т.н. или ортопед – за бъдещата майка
  4. Преглед при гиниколог + ехография
  5. Анализ за инфекции
  6. Направете си списък с всички заболявания, които сте прекарали, направени ви операции, както и хронични заболявания – ако имате такива – важи и за двамата партньори
  7. Поговорете с родителите и бабите и дядовците си за някакви семейни болести, които са предавани в поколенията, както и ги разпитайте те самите от какви болести страдат, от какво са боледували и какви операции са им били правени.

Това са основните прегледи и изследвания, като повече и подробна информация можете да намерите тук:

Моето дете – много подробна статия

Зачатие – също подробно обяснено. Същата статия е копиране в много форуми.

Смисълът от тези изследвания е навременно откриване и лечение на евентуални заболявания и инфекции, които биха попречили за спокойното протичане на една бременност.

Когато отидох при моя гинеколог, за да потвърди бременността ми и му показах готовите резултати от нашите изследвания, той с голяма почуда каза, че сме първата двойка в цялата му практика, които отиват подготвени с пълни изследвания и история за семейните заболявания. Тогава се почувствах много горда, но след това и леко шокирана от масовото невежество и безотговорност.

Спокойствието, здравият сън и добрата храна и отказването от вредни навици като пушене и прекаляване с алкохол, също са добра предпоставка за по-спокойна бременност.

Всичко това, разбира се, е моята гледна точка. Ще се радвам, ако моя опит може да помогне дори и на една жена.

8 Коментари to “Преди старта, необходими изследвания и т.н.”

  1. lilia ноември 8, 2010 at 10:41 am #

    Отивам да си правя изследванията и ще правя опити да стана майка

  2. ankabanka ноември 8, 2010 at 11:14 am #

    Сарказмът тък, според мен, е неуместен

  3. madwizard ноември 8, 2010 at 1:07 pm #

    А колко лесно беше преди….когато тези болести и страхове „не съществуваха“.
    🙂

    • ankabanka ноември 8, 2010 at 3:41 pm #

      било е лесно, но и колко трудности е имало после.

  4. Pippilota Mentolka ноември 8, 2010 at 3:27 pm #

    Ти да не си решила да правиш рестарт? 😉

    • ankabanka ноември 8, 2010 at 3:44 pm #

      вадя си старите записки „по темата“, които преди много време си водех, а за рестарт нямам никакъв кураж

      • Pippilota Mentolka ноември 8, 2010 at 4:32 pm #

        Еее, защо?! Тъкмо весела компания да си имам в парка 😉
        Иначе – прочетох една от статиите горе. Наистина си много права за всичко. Само дето мисля, че много от нещата са си чиста проява на елементарна култура и ми се странно как повечето хора наистина трябва да прочетат за тях, защото иначе не биха се сетили. Между другото, сетих се как, например като се омъжвах миналата година не ми искаха тест за спин, само хепатит! Как може нещата да са толкова в миналото не знам.
        Обаче, от друга страна, не мисля, че човек трябва да задълбава толкова в изследвания. Да речем да ти открият нещо, което може да се манифестира по време на бременността или да е причина тя да не се осъществи. Ще пристъпиш ли спокойно към опит за дете, ако знаеш за нещо такова, което може да е пречка, но може и да не е? Знаеш ли няма ли до толкова да се разстроиш психически, че да си направиш едно „самосбъднало се пророчество“ и да се затвориш в кръга на неуспешните опити, само защото психически и вследствие и физически си дисбалансирала системата си, само заради нещо, което може изобщо да не е там. 🙂

  5. ankabanka ноември 8, 2010 at 4:48 pm #

    за весела компания – и сега сме на линия, само да се организираме 🙂
    относно изследванията, за жалост моя много близка, разбра,ч е има сериозен проблем точно, когато забременя, наложи се да прекъсне бремеността, да се лекува и чак след 2 години пак забременя. не исках да рискувам. аз забременях на 28, което според нашите разбирания е още младост, но векове на ред предшествениците ни са забременявали доста по-рано, а нашето модерно ДНК не реагира толкова бързи – 1 век еманципация не е достатъчен, за да се пренаредят природните закони.
    аз съм устроена и възпитана така, че да посрещам трудностите стегнато и смело, така че каквото и да ми имаше исках да го знам. а за страховете, до голяма степен е въпрос на вътрешна нагласа, ето пример: с моите гръбначни проблеми имаше много големи спорове как да родя: секцио или нормално. аз бях решена да раждам нормално, като знаех, че ако нещата се закучат винаги може да ми разпорят корема. така се бяхме споразумяли и с доктора, при когото родих. при мен нещата се наместиха т самосебеси, макар зора, който видях да родя 4,400 бебе без никакви упойки или обезболяващи.
    пък и наистина наблюдавам липса на елементарна лична култура, особено при много младите, за това реших да драсна и аз нещо по въпроса.

Вашият коментар

