По повод коментар по „необходими изследвания“

17 Ноем

Преди няколко дни, докато домът ми се беше превърнал временно в лазарет, в който детето и аз се лекувахме, получих един мейл, който няма да публикувам, защото 1. изтрих и 2. уважавам достатъчно себе си и хората, които четат тук.
Мейлът беше по повод поста за нужните изследвания преди началото на една бременност и много накратко беше нещо от типа: защо занимавам хората с глупости и защо изобщо съм се захванала да пиша за най-естественото нещо на света – майчинството и как на такива дървени философи като мен са им нужни по няколко тояги, за да разберат да си мълчат.
След като прочетох този мейл се почувствах така, сякаш ме бяха потопили в каца с катран – мръсно, лепкаво и откровено гадно. Започнах да се чудя къде съм сгрешила и какво съм написала погрешно. Препрочетох скромните си постове на родителска и детска тематика и не открих нищо смущаващо, което би могло да засегне по какъвто и да е начин до степен, че да посвети на ругаене по мен мейл с размера на малък чаршаф.
След известно време размисъл и кратки колебания дали да продължавам с писането, се настървих още повече, макар да няма с какво да изненадам нито света, нито себе си. Не съм нито първата майка, нито най-добрата такава, не съм открила нито философския камък, нито съм достигнала състояние на нирвана. Това не е нито първият източник на информация, нито най-добрият по въпросите с родителството, но като Мечо Пух съм на принципа – колко повече, толкова повече. Настървих се да пиша още повече, защото явно все още има много хора, за които невежеството е благословия свише, което състояние за нищо на света не бива да бъде променяно. Не и за мен, не и в 21-ви век, когато информацията е навсякъде, всичко е въпрос само на малко любопитство. Не мога да приема, че все още има хора, които отказват да се научат да променят и подобряват себе си и света, в който живеем.
Повечето неща, които пиша тук са научени с четене и любопитство с питане и говорене с различни хора: приятели, роднини, доктори. На мен ми се наложи да се ровя доста, за да събера нужната ми информация, поради което реших да събера всичко, което знам на едно място, с надеждата да послужи някому някой ден. Дори и на един човек да бъда полезна, значи всичко е имало смисъл.
Колкото до тоягите – боят не изгражда характер, той изгражда чудовища и мизерни в душите си хора. Тоягите, боят и инквизицията не са спрели никого до сега – можа да са забавили някого, но не са спрели потока.

6 Коментари to “По повод коментар по „необходими изследвания“”

  1. Христо ноември 17, 2010 at 10:52 am #

    Да не ти пука, има много прост народ по света. За мен твоят блог е полезен и интересен. Моля те, бъди себе си, продължавай да пишеш, а за хейтърите аз не бих отделил повече време от необходимото за натискането на бутона „Delete“ 🙂

  2. ankabanka ноември 17, 2010 at 11:23 am #

    благодаря 🙂
    прав си, човек не бива да губи време за спам и хейт, има много по-интересни неща

  3. Силвия ноември 17, 2010 at 2:23 pm #

    И аз да кажа да не си го слагаш на сърце. Напоследък се въди един фанатизъм на тема естествено / природно майчинство, раждане, отглеждане на деца и т.н., който е много неприятен предимно с това, че като всеки фанатизъм е много войнствен, осъдителен и непоколебим. Не знам дали хейтърът, изпратил мейла, е от тези хора; при всички положения обаче повечето информация никому не е навредила, а пък „естествено“ съвсем не е необходимо да означава безпросветно и пасивно.

    • ankabanka ноември 17, 2010 at 7:04 pm #

      благодарч за подкрепата 🙂
      аз харесвам идеята за природосъобразно, но това не значи неуко и необразовано. за жалост за много хора естествено=природно=липса на инфо. но явно всеки, който откровено го мързи да научи нещо ново и да навлезе в дълбочината на някой въпрос/проблем, казва, че живее „естествено“ или както е модерно да се казва зад океана simple living, само че семплия живот не означава непременно прост или тъпанарски такъв.

  4. Sue ноември 18, 2010 at 8:12 pm #

    Докато пишех за един вестник, получих хейт писмо по повод колонката ми. В първия момент се втрещих абсолютно, мейлът беше анонимен, от някаква странна поща и тн. В него освен пространствено обяснение за това колко НЕструвам, имаше нападки и към мен, и към приятеля ми, както и разни други приятности.
    После обаче си помислих, че някой е седнал и е написал 3 страници анализ на мойте колонки, които са по максимум 1стр и е изливал вътре емоции, които аз не мога да си представя, че бих могла да провокирам изобщо у някого.
    В крайна сметка си го изпринтих и популяризирах. Реших, че е най-безумното любовно писмо, което някога съм получавала. (Щяхме да го отпечатваме и във вестника, ама беше просто твърде дълго :))
    Дерзай и пиши! Блогът ти е страхотен!

    • ankabanka ноември 18, 2010 at 8:21 pm #

      благодаря 🙂
      най-добре хейта да се подминава или да се приема като комплимент – щом някой толкова се е разплаил, значи е бил много впчатлен

Вашият коментар

