Бременността

26 Ноем

Няма отново да пиша за изследванията, нито за тези в началото, нито тези, които се правят по време на бременността, защото има много по-изчерпателни и достоверни източници. За всеки случай давам полезни линкове с подробна информация:
Биберон
Зачатие
БГ Мама
Всяка бременност протича по различен начин и като така не е възможно да се обобщи какво би могло да се случи в този период. Моят опит показа две неща: да обръщам внимание на тялото си и веднага щом почувствам нещо притеснително или болезнено да се обаждам на доктора си.
Моята бременност мина с някои усложнения, може би заради това съм била толкова педантична. В края на третия месец ме вкараха в болница за задържане, което ми се струваше толкова странно – почти не си личеше коремчето ми, а вече бях в болница. После се оказа, че имам плацента превия и изкарах по-голямата част от бременността ми лежейки, непрекъснато с контракции и на лекарства.
Докторите, които ме наблюдаваха и най-вече докторът, който си избрах да ми следи бременността и при когото родих беше много спокоен и внимателен, което много ми помагаше.
Като цяло спокойствието беше най-важното нещо през бременността ми, както и следните:

  • успях да си наложа здравословен хранителен режим и не прекалявах с храненето, на принципа “ям за двама”
  • намерих си няколко удобни (разтегателни) дрехи от естествени материи, с които не се разделих до края
  • бях се настроила на вълна позитивно мислене и се бях запасила с достатъчно литература, за да разбера какво точно се случва с мен и с детето, което нося
  • имах доктор, на който да мога да разчитам, както и няколко резервни – за всеки случай
  • в края на бременността ходих на училище за майки и изгледах видео материал, който е бил предназначен са студентите по медицина, за да видя точно как протича раждането и да знам какво точно ще ми се случи
  • партньорът ми беше подготвен какво предстои
  • поради проблемната бременност никой от семейството ми не ми беше позволил да купя каквото и да било за бебето, като бяха решили да купуват всичко, след като родя и докато съм в болницата (огромна грешка, да не се повтаря!!!) но си бях направила подробни списъци какво и от къде трябва да се купи
  • бях си подготвила багажа за болницата още от средата на осмия месец
  • прочетох, подчертах и букмарканх всичко, което ми изглеждаше полезно за бременността и ми звучеше смислено относно майчинството и отглеждането на дете

Това, което си спомням винаги с умиление от моята бременност е как детето ми се въртеше в корема ми и как понякога краче или ръчичка се отбелязваха на огромния ми тумбак.

Вашият коментар

