Тишина

10 Дек

В забързаното ежедневие, между служебните ангажименти, между срещите, между безкрайните телефонни разговори, между срещите, между уебинарите, между конферентните разговори, между заседанията.

В часовете, в които съм ангажирана вкъщи, между домакинските задължения, между възпитането на детето, между воденето на спорт, между опитите аз да спортувам, между напасването на характерите, между игрите, между вечерите с приятели, между кино-вечерите пред телевизора.

И така протичат повечето ми дни, както и твоите, предполагам. И почти не ми остава време за мен самата, почти не ми остава време да чуя собствените си мисли, почти не ми остават сили да се съсредоточа върху собственото си дишане в ежедневието. И така все по-рядко чувам тишината. Това може би не е най-важното нещо на света, имам предвид да се усамотяваме, да се отдаваме на собствените си потребности, на нуждата да чуем мислите си на фона на пълна тишина.

Предполагам, че прабабите ни, разкъсани между домочадието и работата по двора или полето на са имали лукса на медитацията или усамотяването, тогава – питам се сега, как ли са се справяли? Дали аз, както може би и ти, сме изнервени, напрегнати, натоварени от пулса и ритъма на ежедневния стрес и умората ни покорява до такава степен, че тишината е най-скъпият лукс? Колкото въпроси толкова отговори. Всеки има своите рецепти и хитрини, за да се справи с напрежението, които съпътстват забързаните ни дни.

Аз имам само три лесни трика:

1. Меся хляб. Това толкова лесно и почти първично действие ми действа изключително успокояващо, дава ми усещането, че владея всеки миг от всеки ден, всяко действие – толкова семпло ме подсеща коя съм и от къде съм.
2. Ставам много рано. Понякога навивам будилника си за 6 или дори за 5 сутринта. Така знам, че рано сутрин ще бъда сама и ще имам гарантирана тишина, за каквото и да ми потрябва: четене, писане, евентуално йога.
3. Лягам си рано. Понякога си лягам рано, веднага щом заспи детето, така отново успявам да открадна време за себе си. За четене или писане, което от двете е по-наложително или от което имам повече нужда.

Ето поредните ми малки тайни, за да се запазя такава каквато съм в ежедневието. Ако искаш, можеш да ми споделиш и своите.

Един коментар to “Тишина”

  1. lilia декември 10, 2010 at 5:09 pm #

    Ще опитам да спазя твоите.Аз нямам.

Вашият коментар

