Благодаря

24 Дек

Сега, когато къщата е относително притихнала и всички си почиват, преди да се запътим към уютния дом и прекрасната трапеза в дома на моите родители, където традиционно се събира цялото семейство, за посрещането на Коледа искам да отделя няколко минути, за да си припомня изминалата година. 2010 не беше най-лесната ми година, но пък ме научи на много неща, за това сега може би е най-подходящият момент, за да благодаря на обстоятелствата и хората, които са ми вгорчили живота, защото ако не бяха – то нямаше да съм тази Ана, която съм сега и надали щях да намеря силите и хъса да правя нещата, които правя сега.
Понякога егото, гордостта и здравия ми разум се бунтуват срещу това, което намирам за несправедливо и спонтанно ми идва да направя революция, но се опитвам да възпитам у себе си търпение и други добродетели, които да ме извисят над елементарните и низките човешки емоции и страсти. За това мисля, че сега е добър момент да изкажа благодарност.

  • Благодарна съм за това, че имам семейство, което въпреки всички пречки е единно и всички се подкрепяме. Благодарна съм за това, че всички мои обични и близки са живи и здрави.
  • Благодарна съм на всички препятствия през изминалата година, за безсънните нощи и дори за скъсаните връзки на десния ми глезен, защото сега наистина знам, че има безценни неща.
  • Благодарна съм на дъщеря ми за това, че ме научи какво значи безрезервна любов.
  • Благодарна съм на всички хора, които не ме харесаха през изминалата година, на тези, които видяха в мен заплаха и на тези, които не вярваха в мен. Ако не бяхте именно такива, нямаше да разбера колко е важно да бъдеш себе си, да вярваш в собствените си сили и да бъдеш верен на идеалите си и лоялен на идеите си, независимо от обстоятелствата. Сега наистина знам истинския смисъл зад „или добро или нищо“ и когато се сещам за вас ще го правя с усмивка, но и с тъга, защото зад всеки озлобен или завистлив човек седи несигурен и страхлив такъв, който явно още не е открил себе. Благодарна още повече на мама, че ме е възпитала толкова добре, че да продължавам да се боря и посрещам всеки следващ ден с вдигната глава и чиста съвест.
  • Благодарна съм на хората, които вярват в мен и ми дават кураж да реализирам идеите и мечтите си. Благодаря ви за това, че ме подкрепяте, дори не винаги да разбирате моя ентусиазъм и защо се заемам със странни каузи.
  • Благодарна съм на себе си, за това, че успях да порасна с още една година без да позволя на когото или каквото и да било да изтрие усмивката от лицето ми, за това, че продължавам да се изчервявам и за това, че все още вярвам в чудесата.
  • Благодаря и на вас, които идвате тук и ми споделяте, че откривате по част от себе си в моите текстове. Благодаря, вашите мили думи ми дават куража да продължавам напред.

А сега ето нещата, които искам да променя през следващата година:

  • Да запомня, че живота е точно толкова стресиращ, колкото аз му позволя да бъде.
  • Да си повтарям, че само аз решавам къде е предела на силите ми и от мен зависи какво мога да постигна.
  • Хората са такива, каквито са и аз не мога да ги променя. Не мога да помогна на никого, освен ако той сам не иска да си помогне, но мога да бъда до хората, които обичам или до тези, които имат нужда от мен.

А сега ви пожелавам весели празници и здрава и щастлива Нова 2011 година. И помнете, че както никой не може да ви унижи, освен ако не му позволите, така и хоризонта е точно толкова далече, колкото вие решите да го поставите.

Ана

4 Коментари to “Благодаря”

  1. lilia декември 24, 2010 at 9:02 pm #

    Благодаря на всички които се грижат за мен.Благодаря че ми прощавате грешките и продължавате да ме водите по пътя на познанието и усъвършенстването.Благодаря и на човека, който трепери над мен и ме окриля с обичта си.Както и да се стремя ,все не мога да бъда достатъчно на нивото, което се стремя да постигна, за да го зарадвам така, както аз се радвам на присъствието му в моя живот.БЛАГОДАРЯ ТИ !Обичам го, но зная че това е малко и трябва още много да извървя за да се докосна до него.Дано е търпелив и не разпилеем по пътя нашето,което е много ценно.

  2. Марио Пешев декември 24, 2010 at 9:46 pm #

    Много хубав пост 🙂 Въпреки това пределът на силите е тънък момент между това, че може да го опъваш, колкото ти трябва, но след това трябва да си готов за „Империята отвръща на удара“.

  3. Matilda април 14, 2011 at 10:23 pm #

    Anke banke,
    Skupa, kakvo vsushtnost ti se e sluchilo prez 2010? Cheta ti bloga…
    Hm..
    Znaesh li, az savsem akoro idvama za 2 sedmici v Bulgaria, sas Sofi. Nadiavam se da se vdim. Az shte moga da idvam do Sofia, da ostaviam malkata pri nashte, ili da ja vzimam, pak stava!
    Pishi mi na emaila
    Cunki

    • ankabanka април 15, 2011 at 8:15 am #

      чакаме те с нетърпение! ще разказвам на живо
      прегръдки & целувки

Вашият коментар

