В очакване – покупки и подготовка

18 Февр

Една от причините да водя този блог е, за да описвам преживяванията си като родител, да споделям опита си и евентуално всичко това да послужи някога някому. Но всяка следваща тема, започва да става все по-трудна. Не искам да пиша детайлно за бременността и раждането, защото има предостатъчно информация, а личните ми преживявания и спомени в момента имат значение само за мен. С всеки изминал ден се питам дали и до колко съм добър родител и как изобщо се справям и така отплагам темите свързани с появата на бебето. За това пък днес реших да постна списъкът ми с неща, които ми бяха нужни, за да посрещна детето си. Тук имам важна забележка: преди да родя единственото нещо, което беше направено (плод на потресаващото суеверие на всички около мен) беше да се предоядиса стаята, да се изцикли и лакира паркетът в нея и да се купят 2 нощни шкафчета и един комод, който ми служеше за повивалка. Това е. Дори и една бебешка дрешка нямаше вкъщи. Пазаруване, пране, гладене, подреждане и подготовка се случиха в дните, в които аз бях в болницата с дъщеря ми и следващите няколко седмици след изписването ни. Ужасна грешка. След умората, стреса и недоспиването след раждането целият този хаос ми дойде в повече.

И така, ето неща, които бях описла, че ще ми бъдат нужни с коментар кое наистина ми беше необходимо:

ЗА СПАНЕ
креватче дървено
детско шкафче
спален комплект
обиколник за легло
юрганче за спане
одеалце испанско с копчета
матраче
възглавничка
непром.покривка
спално дебело чувалче с дълги ръкави

ЗА ПОВИВАНЕ
постелка за повиване гумирана
памперси
бархетни пелени
мокри кърпи за дупе
крем против подсичане памучни
тампончета
талк – пудра за дупе

ЗА КЪПАНЕ
ваничка
поставка за бебе
леген за бебе
кофичка за поливане
термометър за вода
сапун бебешки
бебешка хавлия за повиване с качулка

ЗА ХРАНЕНЕ
шише за новородено 150 мл.
шише за новородени 250 мл.
четка за шишета и биберони
стерилизатор за шишета
отцедник за шишета
помпа за кърма

ДРЕШКИ
боди дълъг ракав и копчета отпред
пижамки
камизолки с връзки
ританки
горна блузка – тип жилетка
гащиризон
тънак космонавт
лигавници
шапчица
чорапки
ръкавички
терлици
жилетчица
елече
комплект за изписване
гащи за памперс

ЗА РАЗХОДКА
количка – 3 в 1
кенгуро – от Милена
мушама за количка
противокомарник за количка

ДРУГИ ПОЛЕЗНИ
щипки нови
AMUCHINA
NAPISAN
гребенче
клечки за уши с ограничител
лепенки за пъпче
ножичка детска
термометър за въздух
силиконова лъжичка – най-малък размер
ампули физилологичен разтвор
бивацин спрей

ПОДАРЪЦИ или за последващо копуване
овлажнител за въздух
сгъваема кошара за спане
бебефон
играчки за над легло
играчки за количка
чесалки за зъби
дрънкалки
меки играчки за легло
тепихче с висящи играчки за пода
столче за хранене

Вашият коментар

