добра, по-добра най-?

25 Февр

Последните няколко дни си задавам няколко елементарни въпроса: какво прави една майка добра? а какво прави една майка по-добра? а какво прави една майка най-добра? а аз каква майка съм?

Така, на теория мога да кажа коя майка е добра, коя не. Много е лесно, нали? Пробвай и ти, ето ти примери за помощ:
1. добрата майка не крещи
2. добрата майка е търпелива
3. добрата майка прощава

А сега пробвай, ако:
1. виждаш, че детето ти прави дивотия и най-вероятно ще се пребие лошо и понеже си далече, за да го спреш – единственият вариант е да креснеш СПРИ ВЕДНАГА!

2. колкото повече търпение проявяваш, толкова повече те манипулират, за това започваш да поставяш ултиматуми – ако повторя 3 пъти нещо и ти не го направиш – оставаш 1 ден без детски филми. после изпълняваш заканата, има наказание и следователно рев

3. прощаваш, прощаваш, но в един момент се оказва, че всичко простено се повтаря на 10-та. и пак поставяш ултиматум – ако пак се разходиш в хола с калните обувки, после ще измиеш ти паркета. позна, нали? – рев

Хайде сега отново – коя е добрата майка?

12 Коментари to “добра, по-добра най-?”

  1. мариа февруари 25, 2011 at 10:38 am #

    съдиш се прекалено строго.

    • ankabanka февруари 25, 2011 at 6:29 pm #

      понякога трудно намирам златната среда

  2. Момчил февруари 25, 2011 at 4:06 pm #

    Брат ми поизяде някой и друг шамар като малък, дори му беше малко, като гледам през сегашната перспектива. Та аз от челния опит станах много послушен.

    • ankabanka февруари 25, 2011 at 6:30 pm #

      или както се казва: боят изгражда. но някак ми е съвестно да пердаша

  3. midnight февруари 25, 2011 at 5:01 pm #

    уф.. и аз всеки ден се питам същото. трудна работа е това отглеждането на деца.

    • ankabanka февруари 26, 2011 at 12:28 pm #

      по-скоро отговорна работа

  4. един февруари 26, 2011 at 11:44 am #

    Това всичкото е, защото много мислите. Ако имахте по пет деца, вместо по едно, изобщо и време нямаше да ви оства за подобни занимания.

    • ankabanka февруари 26, 2011 at 12:30 pm #

      хаха, вярно е, както обичам да казвам често: баба ми на къра не е имала време да се замисли за повечето неща, които ме тормозят мен днес.

  5. Diana август 15, 2012 at 3:50 pm #

    От позицията на почти 6 годишен опит и 3 деца, аз не влизам в класацията за добра майка – крещя, наказвам и понякога (много рядко), но се случва дори пердаша. Последният ми опит да се правя на добра завърши с почти разбита глава – реших, че този път няма да крещя през поляната „Не хвърляй камъни!“, а като добра майка ще отида и спокойно ще обясня защо така не се прави. Резултатът беше, че на една ръка разстояние от мен 3-годишния уцели батко си в 10-та с камък. И познай, кръв, рев, сълзи и обвинителните погледи на останалите родители! И така, аз не съм добра майка и затова крещя „СПРИ ВЕДНАГА!“ 😉

    • anadinkova август 15, 2012 at 4:03 pm #

      и аз крещя – като Зевс Гръмовержец съм – трещя толкова силно, че заглушавам всички останали шумове наоколо

      • Diana август 16, 2012 at 10:46 am #

        Тази сутрин водих за пореден път разговор със сестрата на съпруга ми, според която ние много сме разглезили децата си. Като се замисля всичките ни близки имат някаква дилема с нашите методи – едновременно смятат, че сме прекалено строги и все пак децата ни са разглезени.
        Та тя ми обясни, че те с нейния мъж имат няколко теории за възпитанието на бъдещото си (планирано за след неизвестен брой години) дете. И аз се сетих за нещо прочетено в периода преди раждането на първото дете – преди имах 10 теории и нито едно дете, сега имам 4 деца и нито една теория. И разликата е само едно дете.
        Та така и на мен ми се е случвало преди години да се чудя, тази майка как пък не може да му обясни на детето спокойно, но после и на мен ми дойде до главата – като си обяснил едно нещо 1000 пъти по 1000 начина, на 1001-я крещя и още как.

Trackbacks/Pingbacks

  1. добра, по-добра най-? | Bulgarian Blog - април 20, 2011

    […] Последните няколко дни си задавам няколко елементарни въпроса: какво прави една майка добра? а какво прави една майка по-добра? а какво […] Прочетете повече -> WordPress.com Top Posts […]

Вашият коментар

