Следродилно – грозните неща, които никой не споделя

18 Май

Тази тема не е включена в оригиналния ми план за писане по въпросите за майчинство и детегледане. Но сега от дистанцията на времето и след като повечето ми приятелки се сдобиха с отрочета и можем спокойно да обсъждаме всичко, което сме преживели си давам сметка, че има един огромен раздел, за който никой не те предупреждава. Не мога да разбера, защо не се говори за гадостите, които ти се случвавт след като родиш. Дали защото за неприятни неща не се говори или за да не се разколебаят проекто-родилките?

Според майка ми жените не бива да обсъждат раждането, особено пред мъже и в никакъв случай пред собствените си такива. Хубаво де, ама бащата на детето ми беше на първи ред докато раждах, значи аз мога да говоря колкото и за каквото си искам. Предупреждение: текстът по-долу не се препоръчва на гнусливи хора или такива със слаби нерви. Да си кажа.

Гадене и повръщане – в книгите може да пише за гадене, но не пише колко гадно е всъщност. Не пише как ти се завива свят от най-елементарни миризми, как стомашното съдържимо се озовава в гърлото ти и иска да изскочи, без да му пука, че си в работна среща или на улицата.

Нацепена кожа и стрии – и това се споменава, но никъде не пише колко болезнено е всъщност. Освен естетическото осакатяване, което остава за цял живот, докато самата кожа се сцепи е ужасно гадно – сърби и боли. При мен нищо не помогна – от най-скъпите френски мазила до обикновената свинска мас. Коремът ми, който приютяваше 4,5 килограмовото ми бебе и всички допълнителни за комфорта му атрибути, се нацепи все едно е прецизно рязан е бръснарско ножче. И при това беше един продължителен и болезнен процес. Тук съвет нямам. Аз следвах стриктно всичко казано от кожен лекар и мажех в индустриални количества, но не се справих.

Пигментация – т.е. петна всякакви и навсякъде. Бях чела, че появата на тъмна черта на корема е нещо нормално, но освен нея се сдобих с множество нови бенки и червени петънца. Към края на бременността ми и лицето ми беше осеяно с нещо като лунички. След като родих единствено лицето ми се изчисти – всички останали красоти си стоят по тялото ми.

Окосмяване – също като петната – появява се на всевъзможни места и след раждането като че ли не иска да изчезне. Имам странното чувство, че само веждите и миглите ми не се промениха. Косата ми по време на бременността беше страхотна (основно, защото докато жените са бременни косите им почти не капят). После капенето навакса, подстригах се късо и когато отново косата ми порасна дълга установих, че е абсолютно права. А преди да забременея беше чуплива. За всичко останало – да живее кола-маската!

Промяна на гърдите – тъжно, но факт. Не познавам жена, която да запази бюста си след като роди. Докато бях бременна минах от 75B на 85D, след като родих кърмех няколко месеца (това е отделна тема и голяма моя лична драма), цедих мляко и т.н. и се върнах на 75B, но нищо не е както беше преди. По мои скромни наблюдения жените с по-големи бюстове страдат повече.

Увисване – тъжно, но истина. Гравитацията и разтягането си отмъщават злобно.

Разширени вени – особено при предразположени. Натежаването, по-малкото движение, повечето кръв и задържането на течности си казват думата. Аз успях да овладея ситуацията като пиех много вода и много внимателно избирах какво да ям, основно плодове и зеленчуци, нетлъсто месо и кисело мляко.

Хемороиди – ето за това по някаква незнайна причина почти никой не говори. Факторите са горните + напъването при раждане. Но как никой не се сеща да ти го каже преди да се метнеш да напъваш? Всичко е обратимо при взимане на навременни мерки.

Променена кожа – след раждането нищо не е както е било преди. Може много да прилича, но в повечето случаи не е. Особено при жени с по-чувствителна или нежна кожа.

Променена перисталтика – с една дума – запек. Появява се понякога и по време на бременността, но след раждането нещата често се влошават. Аз се справих с добър хранителен режим с много фибри и плодове.

Алергии – не знам дали се случва често или не, но след като родих станах много по-чувствителна на външни дразнители и определени съставки, като консерванти, оцветители, ароматизатори и подобни.

Това са основните неща, за които се сещам. Успех и здрави нерви на всички бъдещи майки.

Като финал искам да добавя, че всяко неудобство и всяка болка си струва. Най-прекрасните моменти от деня ми са когато дъщеря ми ме прегърне и ме целуне.

Вашият коментар

