Болести & изследвания

11 Юни

Колкото и добре да си гледаш детето – то се разболява. И ако е малко по-кекавко (като моето) може и малко по-често да му се случва. И се почва – семейни доктори, педиатри, специалисти според зависи от симптомите…

Уморих се, честно. Всеки път когато Адриана се разболее/настине или просто има нещо в общото й състояние, което ме съмнява, аз почвам да ровя в интернет и да чета подробно за болести, симптоми и т.н. След което си вадя дневника на нейните болести, който най-грижовно водя от миналата година и почвам да прелиствам какво е изкарала, какви са били симптомите и с какво съм я лекувала. След което си пиша списък с въпроси и се запътвам на преглед. Звучи прекалено, знам, но така си спестявам куп главоболия. Като например, много често аз искам да й се правят изследвания – кръв, урина, гърлен сектет. До сега никога никой доктор не ми е казвал какви изследвания да й се правят преди да й предпише лечение. Лекува се според симптомите – е това вече и аз го мога. За това, ето на кратко при какви симптоми какви изследвания правя, а после получавам похвали от лекарите – браво, добре че си ги направила, ами то и така трябва да се прави.

Температура без хрема/кашлица/зачервено гърло – обикновена и стерилна урина, за да изключа инфекция на пикочните пътища.

Общо неразположение, което продължава повече от 7-10 дни, особено ако е съпроводено с друга симптоматика – урина и кръв, за да видя дали има изменение на показателите, които да подсказват за възпалителен процес.

Подути сливици или зачервено гърло, особено ако е без кашлица – гърлен секрет, за да проверя дали няма някаква бактериална инфекция.

Зачервено/подсечено дупе – изппражнения, заради лудия ми страх от глисти.

И така разчитам на себе си и моята преценка, основно. Иначе до сега искаха да й оперират ушите, да й махат сливиците и какво ли още не. А се оказва, че нещата често са много много по-прости, само трябва да се сетиш къде да търсиш.

Другото, което правя (всъщност вече го правя за цялото семейство) организирам всички изгледвания в хронологичен ред в папка. Не отнема особено много време, а после се ориентирам много лесно от какво е боледувала, кога и какво е изследвано и какви са били резултатите. Вече казах и за дневника за болести – описвам подробно симптомите, приложеното лечение, на какви доктори съм я водила, какви са били техните предписания и кога е оздравяла. Не отнема повече от 10 минути, а после ми спестява много главоболия, особено ако са й били предписвани антибиотици и трябва да кажа на лекар какви точно са били за една година назад. И последното, но не по ваност – имам една папка, в която пазя всички опътвания на лекарствата, които са купувани/пити вкъщи. Знам, че повечете листовки ги има в интернет, но все пак предпочитам да си ги имам и под ръка.

Ако някой ден ми остане време бих поканила някой сговорчив педиатър да изинесе лекция на тема „спешни и първи мерки при детски болести и други нежелани реакции“. Убедена съм, че би имлаа голям успех!

2 Коментари to “Болести & изследвания”

  1. Pippilota Mentolka юни 17, 2011 at 9:01 am #

    Страхотна информация, Ани! Запазвам си за бъдещо ползване, въпреки, че се надявам да не ми трябва:) И аз пиша един дневник на Дребосъчето, но той е за цялостно развитие, а всички бланки от лекари и рецепти за мен и Емил събирам като теб – в папки „Здраве“. Но виж – никога при болест, лекар не ми е правил изследвания и антибиотици са ми изписвали ей така, с поглеждане в тавана. За Дребосъчето няма да позволя да е така. Благодаря пак 🙂

    • ankabanka юни 17, 2011 at 1:08 pm #

      по трудния начин ги научих тези работи, но са важни 🙂
      дано не ти се налага

Вашият коментар

