форуми – 2 бр.

7 Дек

Този текст вече поостаря – но не можах да се пра да редактирам, допълвам или орязвам.

Освен това се чудих дали да го постна тук или в другия блог. Най-накрая реших тук – въпреки, че ходенето по разни форуми се извърша по-скоро с ръчната чанта и не е свързано с основните теми на този блог – семейство, майчинство и домакинство. Реших да го сложа тук, защото ходенето по такива форуми ми дава възможност да се замислям за някои важни неща от живота и (надявам се) ми помагат да бъда по-добър човек.

Двата форума бяха съвсем различни един от друг. Но и с много общи неща – все за промяна ставаше дума, а и двата бяха спонсорирани от фондация Америка за България. Има някакъв тренд напоследък, повечето интересни събития, на които попадам все от тази фондация са подкрепени финансово. Респект! Освен това имам странното усещане, че по тези форуми си ходим все едни и същи хора, но това е може би изцяло отделна тема.

Форум-1-ви

Та първото събитие беше „Жените и филантропията“ организиран от Българския фонд за жените и Българския дарителски форум –

За съжаление не можах да остана за втората част, която ми звучеше по-интересна – панел отреден на българки да разкажат опита си. Бях на първата част – когато представителки на чужди организации разказваха за собствения си опит, който в общи линии звучеше така: Имах наследени пари и с тях реших да помагам на хората, докато съм жива вместо да чак да умра и чак тогава да ги завещая. Колко българки познавам, които са направили същото ли – 0. Край на коментара. Повече инфо за форума – на сайтовете на организаторите.

Фоум 2-ри

След това отидох на Форум Промяна. Моите поздравления за организацията и интересните лектори – отново. Разбира се на мен ми харесаха определени презентации повече от други, за това ще пиша за тях.

Пристигнах към края на Калина Жулева, като основно хванах момента, в който каза, че и Лего-то вече не е креативна игра, защото има книжки с упътвания, по които само копира креативността на някой датски дизайнер. Тук искам да кажа, че аз съм супер добра майка – затрих почти всички книжки на Лего комплектите на хлапето и сега то развихря творческите си заложби!

После говори Велислава Попова. Да започна с обяснението, че всъщност май не сме се запознавали лично. Говорили сме си по телефона в предишния, ПР-ския ми живот. И ми беше малко странно да видя един човек в коренно различна ситуация и изваден от контекста на конкретни обстоятелства от някакво минало събитие. Не мога да преразказвам подробно какво говори, защото не си водя записки и забравям подробностите. Момента в който обаче един от слайдовете от презентацията й беше снимка на почти всички жълти вестници – нещо в корема ме заболя. Много много болезнена гледка. То изобщо 95% от медийната ни реалност е една драма – тежка, кървава и потна драма. Малко в повече ми дойде, че Магдалена Малеева се обръщаше към нея все с „Вели“. Те една за друга могат да са си Маги и Вели, ама не и за по-голямата част от публиката, която беше многобройна, а не беше интимна сбирка на общи приказки.

После се разсейвах. Извода ми от презентация за огромния прираст на населението в световен мащаб беше, че Durex върши работа и че застаряващите развити държави вместо да мрънкат – да си внасят африканчета и китайчета!



После говориха Димитър Кенаров и Веселина Ташева, с които още по-после си горих във фоайето. Естествено разговора във фоайето ми беше още по-интересен от самите презентации. И двамата разказваха за това как хората се променят. Как всеки един от нас е work in progress. Как на 15 си един, а на 25 съвсем друг, а може на 35 да нямаш нищо общо с другите, предишните двама. Ако имате възможността да ги срещнете ги помолете да ви разкажат някоя история – интересно е, честна дума. Историите на македонския сериен убиец (разказана от Димитър) и на тази на Еми (разказана от Веселина) всъщност не са нищо друго, освен малка представителна извадка на заобикалящия ни свят и нищо чудно по един такъв макабрен или объркан образ да се крие във всеки един от нас.

А ето тук снимах тавана, който ми приличаше на космически кораб. Няколко минути след това Веселина ни призова да погледнем нагоре и аз се почувствах като екстрасенс, честно!

По едно време пак ме обзе идеята да ставам фермерка, може би защото изпих 3 бози. А в тази боза има нещо пристрастяващо, последните няколко дни живея основно на нея. И препечени филии с масло, много кафе и вино де, но бозата може да се окаже най-много – поне като количество.


Във фоайето имаше както винаги книги и представяне на различни проекти и партньори на Горичка. Аз се заплеснах по бижутата, колко предсказуемо.

По време на презентациите на няколко пъти различни хора даваха за пример Мартин Заимов. Ок, явно е страшен пич и супер еко, обаче тоя плакат (даже не обърнах и внимание за какво се кандидатира – мислех, че пак е за кмет а то било само за съветник) със снимката от предходната си кметска кампания, ама с логото на РЗС не мога да му го простя. Обмислям тениската „Аз сърце София“ да я преквалифицирам на парцал.


И допивайки си бозата (моля, направете двулитрови шишета) да обобщя: много се радвам на форумите на Горичка, макар че това е едва 2-рия, който посещавам лично. Миналата година бях на форум Храна, а останалите обикновено гледам на запис впоследствие. Хубаво е, че ги има този форуми и е хубаво хората да си говорят за промяна, родителство, храна… макар че на моменти има чувството, че на тези форум ходят повече или по-малко едни и същи хора и след 5 години ще се познаваме вече всички и по-скоро ще си ходим на гости, отколкото по форуми. Има няма все се събираме същите тези, които си пием бирата веднъж месечно заедно на #tbb и туитим като за световно – откровено и болезнено за всичко, което ни вълнува. Дано да успеем нещо да променим.

Един коментар to “форуми – 2 бр.”

Trackbacks/Pingbacks

  1. форуми – 2 бр. - декември 8, 2011

    […] форуми – 2 бр. via Ankabanka's Blog by ankabanka on 12/7/11 […]

Вашият коментар

