Предколедно в България…

21 Дек

Хората изпращат смс-и, за да даряват пари за каузи, които би трябвало да са държавна грижа/приоритет. На тази държава ние (или поне част от нас) й плащаме данъци, за да:

1. Лекува децата ни
2. Да дава пенсии на родителите ни
3. Да плаща заплати на всички държавни служители.

И понеже държавата ни горката не може да се особено добре с нито една от тези задачи, то по Коледа пращаме смс-и, за да:

1. Се осигурят някакви минимални условия – топъл обяд, пробито одеяло или сходно на онези пенсионери, които живеят напук на мизерията и те самите се чудят как са още живи.
2. Се спасят детски животи/закупи апаратура/лекарства, което би трябвало да го има планирано в бюджета за здравеопазването, ама то с тези мизерни пари за какво по-напред, я мрете по-смело.
3. Се дадат на децата на загиналите по време на изпълнение на служебните си задължения служители на МВР или военни. Става въпрос за дечица, та за това ми е жал, че са останали без един родител, но по тази логика аз искам да давам пари на децата на загиналите миньори. С какво едните са по-различни от другите? Не, това не е цинизъм – това е тъжна равносметка.

Та предколедно в България се чудя защо съм тук. Предколедно се чудя дали е по-важно колко пъти ще те дадат по новините или дали си се постарал поне 1 човешки живот да спасиш. Предоледно се сещам за всички специални или обикновени хора около мен, които ежедневно се борят с вятърни мелници и се радвам, че ги познавам и се опитвам и аз да помагам с каквото мога. Предколедно ме е яд.

Предколедно отказвам да правя благотворителни лицемерни жестове, а просто ще помогна на тези хора около мен, които имат нужда от помощ. Защото ако не си помагаме сами – няма кой друг да го стори.

Вашият коментар

