Да ходиш по срещи

5 Ян

Една от приятелките ми се раздели с мъжа си малко преди празниците. След 10-тина години заедно и едно дете се оказало, че вече не се разбират, не си говорят и страдат. След дълги упреци в кого е вината най-накрая решили да постъпят като зрели хора и да се разделят приятелски. Когато тя ми съобщи новината малко се стреснах, защото отстрани изглеждаха толкова съвършена и хармонична двойка… явно никога нищо не е такова, каквото изглежда и наистина совите не са това което са.

Говорихме си известно време, аз я разпитвах, тя искаше съвети и в крайна сметка се стигна до плашещите неща. Само че, се оказа, че това което за мен биха били плашещи неща за нея са ок, а това, което наистина я плаши мен ме вцепени: завари ме тотално неподготвена и се изненадах от собствения си откровен и първичен страх по темата.

Много ме е страх, че сега рано или късно ще ми се наложи пак да тръгна отново по срещи, каза тя.

Зави ми се свят, буквално. Първо си казах – от какво имаш да се притесняваш? Ти си толкова хубава, умна, имаш интересна работа, която те удовлетворява, абсолютно завършен индивид си, знаеш коя си и какво искаш от живота, вече имаш дете и изобщо къде е проблема? Кой не би искал да излезе с теб на среща и изобщо да бъде с теб? И да прибавя – за жена на 40 изглежда много добре! Тя се разсмя и ми каза, че е изгубила навика и сега изпитва ужас, че е свободна и се очаква отново след време да се впусне в играта на флирт, среща, евентуална нова връзка.

И тогава ми просветна: ужасяващо е! Всъщност това е голям стрес. След дългогодишна връзка се губи тренинг и се забравя как става всичко, освен това като уседнеш в една моногамна връзка вече влизаш в друг ритъм. За малко се сложих на нейно място и ме обля студена пот, ръцете ми се разтрепериха и ми се зави свят: аз не бих могла да се справя, честно. Тази работа с веселбата след раздялата може да я има в а). телевизионните сериали и б). ако си на 20+ и –дете, не и след 35 и +дете и отговорности.

Не знам дали вече аз започвам да имам възрастови изменения или до такава степен си харесвам живота, че не мога и да си помисля да го променя, но наистина само мисълта от ужаса на започването на всичко от начало ме побърква. Поради ред причини: как изобщо се намира някой, който да стане част от вече утвърдения ритъм на майка +дете, т.е. малко семейството, как изобщо се преодолява страха от обвързване, след като си преживял вече една дълга връзка и раздяла, как изобщо се отпускаш с друг човек? А да не говорим за въпросите свързани със суетата и несигурността по отношение на външния вид на една жена. Мъж над 35 с дете може дори да бъде още по-атрактивен, жена в тази роля – май значително по-малко. Мъж над 35 може да е секси, улегнал и перспективен. Жена над 35 е жена над 35 – според повечето ми познати/приятели мъже е вече в категорията „застаряваща“.

Наистина повечето необвързани мъже, които познавам (независимо от възрастта им) излизат с жени до 30-35, много рядко нагоре, никога на +40. Дори двама от приятелите ми – заклети ергени на 48 и 53 излизат с млади жени до мах 30 и няколко.

А какво правиш, когато си жена над 35? Повечето мъже на тази възраст са задомени/обвързани, а свободните предпочитат да излизат с по-млади жени, имат един куп проблеми или са заклети ергени.

Само в телевизионните сериали тип Cougar Town ли отново свободните жени на 35/40 и нагоре водят активен социален/сексуален живот или се случва и в реалния живот? По мои наблюдения от опита на приятелките ми да ходиш по срещи с времето става все по-досадно, а да си намериш партньор все по-трудно.

Наистина не очаквах нещо толкова първично и елементарно – като флиртовете и ходенето по срещи, да ми се стори толкова плашещо.

10 Коментари to “Да ходиш по срещи”

  1. khagan януари 6, 2012 at 9:01 am #

    Определено не съм съгласен с написаното. Само голям глупак, би се разделил със съпругата си, ако тя е в границите на нормалната жена. Защото мъжът дори да направинякои прибежки винаги се прибира в семейството си, за разлика от жената. Причината за развода на твоята приятелка е или че мъжът й наистина е тъп или защото тя е зло и той бяга. Нормалния мъж може да избяга от жена си, но никога от детето си. И сега като мома втора употреба, проблема й няма да е в срещите, нито в детето й, нито във възрастта. Проблема ще е в избора. Ако мъжът й е бил свястен, ще започне да търси точно този тип, който да замени бившия. Ако проблема е бил в него няма мъж, който да не желае близоста на красива и добра жена.

    • anadinkova януари 6, 2012 at 11:57 am #

      Раздялата им за мен е голяма изненада, защото както казах наистина изглеждат хармонична двойка. Друг въпрос, че и двамата са с много силни характери и може би това с времето им е дошло в повече, не знам. Според мен привързват – както им казах и на двамата. А и нещо тази история – хем са „разделени“, ама живеят заедно, може да се окаже, че и изобщо няма да се разделят – знам ли?
      Иначе приятелката ми е умна, хубава и съвсем нормална жена – но като такава си има своите несигурност и страхове – включително страха и неувереността от непознатото – откъдето идва (според мен) притеснението да започне всичко отначало, евентуално с някой друг.
      Темата май е безкрайна…

  2. radislav февруари 1, 2012 at 2:51 pm #

    Леле, като те чета – добре, че съм мъж 🙂

  3. Гергана февруари 1, 2012 at 3:32 pm #

    Аз не знам до колко имам правото да коментирам статията и ситуацията, предвид, че съм на 25 без деца, но все си мисля, че за да решат двама души след толкова време и дете да се разделят, значи са преценили/усетили, че така би било по-лесно/леко/добре и за двамата. Напоследък все си мисля, че раздяла между двама души след дълга връзка настъпва, когато в един от двамата настъпи промяна, която другият не е готов да приеме…
    От тук следва и логичният извод, че раздялата може би ще доведе до среща с човек, който търси тази промяна, тази нова насока. Значи твоята приятелка би трябвало да се радва, че сега има шанс да срещне нови хора, нови среди, да изживее нови моменти. Не е нужно те да са „среща“, „флирт“ или друго подобно, задължително водещо до секс. Може би трябва да го приеме като „нова страница“, време, в което може да види, научи, изживее, усети нещо абсолютно ново и различно. И да, новото винаги е плашещо, както един приятел казва „може да е по-хубаво, но няма да е същото“. Въпреки това, ако не се пуснеш по течението и не позволиш да ти се случат нови, хубави неща, те просто няма да се случат. Всичко друго си идва само – мъже, срещи, флирт, закачки, секс. Преди това е ТЯ и това, което желае. И сега има цялото време на света да го направи 🙂
    Айде good luck от мен

    • anadinkova февруари 1, 2012 at 7:23 pm #

      Ще й предам – благодаря 🙂
      Стархът и несигурността може би са двата фактора, които в случая действат най-силно
      Иначе си права за това, че ако не се пуснеж по течението – с положителна нагласа, ще очакваш само кофти неща и няма д аможеш да оцениш/видиш/откриеш прекрасните неща/хора/места, които иначе би могла.

  4. Veselina февруари 1, 2012 at 4:34 pm #

    Бих искала да вметна, че „границите на нормалното“, които спомена khagan са различни за всеки индивид. Като цяло и „нормалното“ е абстрактно понятие.

    • anadinkova февруари 1, 2012 at 7:23 pm #

      +1 по този въпрос!

  5. Гергана февруари 2, 2012 at 3:32 pm #

    И нещо за разведряване на обстановката 🙂
    http://9gag.com/gag/1928188

Trackbacks/Pingbacks

  1. Да ходиш по срещи - януари 20, 2012

    […] Да ходиш по срещ&#1080… via Ankabanka's Blog by anadinkova on 1/5/12 […]

  2. Седмичен блог дайджест – 51 - януари 26, 2012

    […] да започнат отново да се социализират индивидуално и да ходят на срещи, за да се запознаят с нови хора. Като се замисли човек, […]

Вашият коментар

