За мъжкия инат и схванатите вратове

12 Юли

Мислиш си, че няма нищо общо между мъжкия инат и схванатите вратове – обаче не е така. Има общо и то много, особено когато става въпрос за схванатия врат на собствения ти мъж в следствие на страшен инат!

Предисторията:

Александър си купува някаква грамадна възглавница с “memory” пяна. За мен остава мистерия как продължава да спи на толкова висока и учудващо твърда възглавница и не спирам да повтарям да я смени. Според него дудна и не ми обръща внимание. До една сутрин, в която се събуди със схванат врат и около десет дни ходеше с глава на една страна.

Това е накратко, но се наслагват и още много фактори – климатика в колата надут, така че да ти отвее главата, течението вкъщи… Постепенно се оказа, че съм била права за повечето неща и сега внимава, даже на по-дълъг път си замята шал на врата и раменете, за да не го надухва климатика.

Сега обаче продължавам да се боря – отново с възглавницата. В момента спи на някаква малка и лесно мачкаема такава и се опитва да ме убеди, че е супер удобна – можел бил да си я „оформи“ (разбирай смачка, сплеска) както искал и ставала моментално много удобна.

Следващата седмица ще пообиколя спалните магазини, за да видя какви ортопедични възглавници има и направо да изхвърля (ако успея!) тази, на която спи в момента. Да видим как ще се справя, защото – както вече е ясно – мъжкият инат е безкрайна величина!

p.s. и все пак не ми е ясно, защо за супер елементарни неща се налага да водим ежедневни войни. И не знам дали да се успокоявам, когато виждам, че в семействата на почти всичките ни приятели положението е идентично.

12 Коментари to “За мъжкия инат и схванатите вратове”

  1. Bubkata юли 12, 2012 at 1:12 pm #

    Аз съм решила проблема, чакам да го заболи врата и после му помагам да избере възглавница:)

    • anadinkova юли 12, 2012 at 1:13 pm #

      Това не е никак лоша тактика – тъкмо и нервите си пестиш 🙂

  2. Йоана Петрова юли 12, 2012 at 8:04 pm #

    Най-добрият начин според мен (не само за този случай) е да го оставиш сам да се убеди в това, което твърдиш. Ясно е, че го правиш за негово добро и той не те слуша, но личният опит (като непрекъснато схванат врат и лош сън) ще му проговори много повече.
    Втората стъпка (евентуално след оправянето на нещата) е после да не се натяква \”Аз нали ти казах!\”. Достатъчно е да си го помислиш.

    Мисля, че споровете вкъщи са си съвсем нормално нещо. По-важно е да умееш да спориш без да се стига до крайности. Ние с Вальо често спорим за дребни неща. Понякога един от двамата се оказва прав, а другият се съгласява. Друг път оставаме верни на собствените си теории и не стигаме до консенсус, но във всеки от нас изникват въпроси, на които сами търсим отговорите. И тогава наистина в спора се ражда истината.

    • anadinkova юли 13, 2012 at 1:43 am #

      Много ми е трудно да стисна зъби и да пестя „нали ти казах“ момента :/, но това е друга тема 🙂

  3. Владо юли 13, 2012 at 1:19 am #

    Малко мъжка полу-солидарност – аз спях на същата огромна, висока и твърда възглавница без особени проблеми докато един ортопед не ме накара да я подаря на дъщеря ми, защото благодарение на нея щяла да й се оправи стойката на краката. В крайна сметка ми направи услуга, защото аз обичам да спя с ръка под възглавницата, а се оказа, че с тази е почти невъзможно. Разбира се от инат не исках да я сменя и си я ползвах няколко месеца.

    • anadinkova юли 13, 2012 at 1:44 am #

      Владко – моля сподели как възглавница оправя стойка на крака? Също – ти каква възглавница си взел?

      • Владо юли 13, 2012 at 2:27 am #

        Има в IKEA едни вълнообразни, които са доста високи – особено от едната страна – и твърди като на Митьо Крика бицепса.
        Относно стойката, имало някаква особена взаимовръзка между спането настрани с изправени от високата възглавница гръбнак/вратни прешлени и отварянето на ходилата навън – нещо в позицията на краката се променяло, но за детайлите ще те излъжа и трябва да се допитам.

      • anadinkova юли 13, 2012 at 7:20 am #

        А на нейно място после каква възглавница си взе? Нали ми предстои обикаляне в търсене на възглавници 🙂

  4. Svetlina юли 15, 2012 at 12:09 am #

    Това с главата и краката си е пълна истина. Мен ми беше крива походката и двойноизкривен гръбначният стълб и ми правиха операция на врата 🙂 Походих с яка, спах седнала, шест месеца ме учиха да вървя правилно… оправиха ме. Ортопедите от Горна Баня казват, че няма ортопедични възглавници за мене (била само за хъркащи) – твърд матрак ми стига. Като гледам как хората си носят навсякъде любимата възглавница, много се радвам, че съм освободена от това тегло 🙂

    • anadinkova юли 15, 2012 at 10:14 am #

      Това звучи сериозно – за походката и всичко останало. Може би е време да се кача до Горна Баня и аз за един профилактичен преглед, а и гледам, че детето върти странно краката напоследък.
      А за носенето на възглавници – колко пъти ми е идвало – особено докато съм на по-дълга почивка – да си купя нова възглавница

      • Svetlina юли 15, 2012 at 10:57 am #

        Давай, преди да са ги затворили и тях 🙂 Иначе още са най-добрите, не е само приказки. На една позната бебето се беше изкривило от надничане от количката, само те можаха да го оправят.
        (извинявай, че съм малко като черен бюлетин)

  5. Ангелина Присадашка юли 17, 2012 at 10:44 am #

    И аз, в момента, съм в същото положение с моя мъж. Чакам го да „узрее“ за нова възглавница. Както се движат нещата към Коледа 2015 може и да стане, но се уморих от спорове.
    А от личен опит мога да споделя, че намирането на правилната възглавница е труден процес. Аз имам проблем с врата или по – точно, след една ренгенова снимка, се оказа, че вратът ми е прав, т.е. няма я S – образната извивка и, ако възглавницата е много висока и твърда или мека и ниска и няма наспиване, събуждам се с изтръпнала глава. Купих 6 различни възглавници преди да намеря, съвсем случайно, правилната (за 68.00 лева). Сега ще си купя още една, която ще си взимам с мен при дълги пътувания (нищо, че хората ще ми се смеят).

Вашият коментар

