За вещите и хората

27 Авг

Един от приятелите ми от студентските години притежаваше (по спомен) 2 чифта къси панталони, 2 дълги, 3 тениски с дълги ръкави, 4 с къси ръкави, 2 ризи, 2 пуловера, 1 полар, едно джинсивио яке и едно зимно яке с ръкави на ципове, което ставаше на елек. Купуваше си нова дреха, само когато се наложеше да изхвърли стара, което поради честата експлоатация се случваше по няколко пъти на сезон.

В моите момичешки и гладни за много нови неща очи този подход беше неразбираем. Как може да искаш нарочно да имаш толкова малко дрехи? От това момче за първи път чух максимата, че се превръщаш в роб на вещите, които притежаваш. Тогава не го разбирах, но сега вече да.

След поредния уикенд прекаран в подреждане, сгъване многочасово ръчно прани, простиране, гладене, намиране на място за прибиране на поредното нещо в повече и аз започвам да мечтая за екстремен минимализъм.

Имам някакъв напредък – разделила съм се с голяма част от старите ми книги, като целта е да махна колкото си може повече от хартията. Същото важи и за обувките – махнах всеки чифт, който по една или друга причина не съм обувала повече от година.

Раздялата с дрехите ми е най-трудна, но съм твърдо решена септември месец да се освободя от голямо количество. Август е малка пауза от темата, включително и блогването за дрехи, но през септември планирам подновяване на разпродажбите, подаряването и сходни дейности.

Защото наистина съм се превърнала в робиня на всичко, което притежавам. Вещите ми искат грижи и време. И вместо да играя на скрабъл с хлапето или да чета книга аз си пера на ръка копринените рокли. Вместо да катеря планини вися на стълбата и бърша прах от горните рафтове на шкафовете.

2 Коментари to “За вещите и хората”

  1. Марин октомври 3, 2012 at 9:20 am #

    Аз съм за минимизиране на дрехите и книгите.
    Иначе мога да кажа от личен опит, че много важно е и минимизиране на мебелите в дома. В къщи в хола няма диван, а само 4 нахлупващи се ниски масички по 10 лв. от Икеа. Ако дойдат гости, се донасят сгъваеми и кухненски столове и холът става удобен. Празният хол изглежда много по-добре и действа успокояващо, за разлика от пълен. Лесното чистене е бонус.

    • anadinkova октомври 3, 2012 at 9:21 am #

      диван е удобен, ако обичаш да гледаш филми – като мен 🙂

Вашият коментар

