Супа със скариди и картофи

15 Ян

Отдавна не бях писала рецепти тук, а онзи ден се заговорих се една приятелка на тема рецепти със скариди и се сетих за една от любимите ми супи, именно със скариди и картофи. Великолепна е, особено за по-студено време. Всъщност в оригиналната рецепта пише chowder, което е по-гъста супа от обикновената бистра супа, но поради на повече думички за същото – си остава само „супа“.

Както всички рецепти, които съм споделяла тук ще има оригиналната версия и моят начин, ето какво ви е нужно:

  • 600 гр. сурови средни скариди – според количеството супа, което искам да сготвя слагам 1 или 2 пакета замразени такива. Или 1 пакет ако е по-голям – от 500 гр. нагоре
  • Царевицата от 3 кочана – аз слагам 1 пакет замразена такава
  • 2 стръка праз лук, само бялата част – аз слагам повече – на око, като добавям и част от зелената леко по-твърда част
  • 2 скилидки чесън – аз слагам повече – на око
  • 650 гр. картофи обелени и нарязани на кубчета 1,5 см. – аз слагам отново на око, в зависимост от това колко гъста искам да направя супата
  • 3 чаши (750 мл.) рибен или пилешки бульон – аз слагам 1 кубче зеленчуков
  • 1 ½ чаши (350 мл.) мляко – често и тук слагам на око
  • 1 чаша (250 мл.) течна сметана – понякога за сметка на млякото наблягам повече на сметаната
  • 1 супена лъжица зехтин – може би слагам повече, познавайки се….
  • Щипка лют/кайенски пипер
  • 3 супени лъжици нарязан пресен магданоз – понякога прескачам тази стъпка за сметка на черен пипер

Начин на приготвяне:

Скаридите – ако са пресни цели с черупки/люспи (как им се казват тези неща на скаридите?) се обелват и нарязват на дребно/половинки. Аз използвам замразени за улеснение – само ги вадя от плика и ги оставям на стайна температура в купа.

Царевицата – се реже с но от кочана. Аз използвам замразена и както скаридите я слагам в купа на стайна температура.

Празът се реже на ситно, зехтинът се сипва в тенджера и се загрява, добавя се празът и се задушава на среден огън за около 5 минути, добавят се нарязаният на ситно чесън и се задушава за около 30 секунди, добавят се картофите, млякото и бульонът и всичко се оставя да къкри за около 20 минути. Взимат се две чаши от супата (около 500 мл.) и се пасират до съвсем гладко, след което се връщат обратно в тенджерата и супата се оставя да покъкри още малко. Добавят се скаридите и се оставя супата да поври още 10-тина минути. Накрая се изсипват сметаната, лютия/кайенски пипер и магданозът. Къкри така още около 2-3 минути. Накрая се посолява на вкус.

Вашият коментар

