Да сготвиш в IKEA

7 май

Този уикенд в IKEA имаше демонстрации на живо как се приготвят някои типични шведски ястия. Аз бях в събота – и беше супер забавно! Много благодаря на целия team на IKEA, на майстор-готвач Радостин Харутюнян и Маргарита и на Гери за поканата 🙂
Самото готвене беше в една от кухните в самия магазин, което в първия момент ме изненада, защото мислех, че ще се готви около или в самия ресторант на магазина. Но всъщност да се готви в една истинска на 100% обзаведена и оборудвана IKEA кухня се оказа много забавно. Аз периодично се провиквах с неща от типа – „виждаш ли това ренде с контейнерче? Ето такова искам!” Рендето и Събина го споменава в нейния разказ.
Бях с Адриана и Александър, а после дойдоха и Събина и Крис и наши семейни приятели с тяхната дъщеричка и лудницата стана пълна! Хубавото беше, че срещу напълно обзаведената кухня имаше и напълно обзаведена трапезария, в която освен обикновените столове имаше и детско столче за хранене, а в него – кукла, а самата кукла си имаше и други играчки! Хлапето хубаво си поигра, после добре похапна и накрая каза – хайде сега ме води в ресторанта, за да си изям тортичката!
Готвихме: салата с чери домати и скариди, сьомга със задушени зеленчуци и рьощи. Нищо сложно, но пък много вкусно! Ето две хитрини, които научих и мисля да прилагам често и по всякакъв повод:
Солта да се слага в дресинга и като така да се слага най-накрая върху готовото ястие. Дресинга, който използвахме беше: зехтин, сол, лимонов и портокалов сок. Как до сега не съм се сетила да съчетая портокал с лимона!
Прекрасен начин да се сервира чери домат – като се цепне на кръст, запече се за няколко минути и в разрязаната част се поставят листенца мента.
Рьощите – или картофените кюфтета – са мое дело! Събина като дойде пое щафетата, а ние потеглихме, защото хлапетата искаха „навънка“

Ето и снимки:

Още снимки от поредицата – блогъри нападат IKEA, за да готвят и ядат – в другия блог!

p.s. тази година ми предстои ремонт, така че използвах повода да се огледам още веднъж за идеи. От сега ме е страх с какво се захващам!

Един коментар to “Да сготвиш в IKEA”

Trackbacks/Pingbacks

  1. Да сготвиш в IKEA | К+ - юни 1, 2012

    […] Да сготвиш в IKEA чрез Ankabanka's Blog от anadinkova на 12-5-6 […]

Вашият коментар